Barfot Gimse vs Akilles 0-1 (1-1)


Lørdag er dagen man ofte tar en langkjøring og jeg bestemte meg for å prøve. Akilles har vært kjempefin den siste tiden og så derfor ingen grunn til å sitte inne. Skulle egentlig løpe sammen med NR-gjengen, men kom sent igang og dermed ble det Lankjøringslørdag alene rundt nordøya. Totalt ble det 15,47km men så langt burde det kanskje ikke blitt. Etter ca. 7km begynte jeg å kjenne det i akilles igjen, men fant ut at jeg skulle prøve litt til.

kald-varmHvor lurt det var løpe så langt kan man spørre seg selv om, men iallefall er akillesproblemet sterkt tilbake. Da er det bare å ta det litt rolig igjen og trene eksentrisk tåhev som jeg vet hjelper. Samtidig skal jeg prøve «kjærringrådet» med kald og varm bøtte, der man vekselsvis har foten i bøttene.

Eneste problemet med 46 fot, er at det er liten plass til hele foten i bøttene. Tærne er i veien 🙂 Akilles kom altså sterkt tilbake, og dermed er stillingen 1:1. (Runkeeper | Strava )

Legg igjen en kommentar

